Haberleri takip edin
Paylaş Makale
Melbourne'un kahve çubuklarının tozlu kahve evleriyle çok fazla ortak noktası yoktur. Buradaki kahve yeni bir seviyeye ulaşıyor. Bazı uzmanlar bunu dünyanın en iyisi olarak görüyor.
Melbourne'un merkezindeki yoğun bir caddede eski bir deponun sade cephesinin arkasında, iki erkek ve iki kadın yudumlarken yüksek tavanlı bir odada duruyor. Önündeki masada gözlük ve kase sıraları, çok sayıda kaşık ve etrafına dağılmış ölçüm aletleri, dizüstü bilgisayarlar ve not defterleri var. Buhar gözlüklerden dökülüyor. Kadınlar ve erkekler gözlükleri sarsıntılı hareketlerle dikkatlice karıştırıyor. Her zaman ileri geri ve sadece bir koyu kahverengi toz tabakasının yerleştiği içeceğin yüzeyinde.
Burada konsantre bir sekansta olan şey çukurluk denir. Dördü şu anda sudan sonra dünyanın en popüler ikinci içeceğinden farklı örnekleri deniyor: kahve. İnce şarapların tadına benzer şekilde, gururlu Mary Roastery'nin erkekleri ve kadınları önündeki gözlüklerin içeriğini yudumlar ve gargaralar.
Prosedür sabit parametreleri takip eder. Kavanozlar genellikle 150 mililitre ile dökülen, ancak 200 mililitreden fazla su ile dökülen 8 ila 10 gram öğütülmüş fasulye içerir. Tabii ki belirli bir sertlik seviyesini aşmaması gereken su, 93 ila 95 derece sıcaklığa sahip olana kadar üç ila en fazla dört dakika ısıtılır.
Uzmanlar, kahvenin duyusal niteliklerini keşfetmek için çok çaba sarf ediyorlar. Her fasulye, her kızartma tadı ve tutarlı kalite sağlamak için tekrar tekrar denenmelidir. Kahve, dünyanın en karmaşık içeceklerinden biridir. Gururlu Mary patronu Nolan Hirte, ne kadar karmaşık olduğunu göstermek için bir örnek kullanıyor: “Şarap 220'ye kadar farklı kimyasal bileşene sahiptir. Kahvenin 800'den fazla var” diye açıklıyor. Ve Teyze'nin Peg'i, Roastery's Chic Coffee Bar'da, gerçekten iyi bir kahvenin tadını çıkarırken ortaya çıkabilecek tüm aromaları ve notları, dokuları ve hisleri ortaya çıkarma görevini haline getirdiler.
McDonald's'tan biraz farklı. Melbourne'un kahve çubukları popüler içeceği yeni bir seviyeye taşıyor. (Kaynak: T-online için Christoph Cöln)
Hirte, “Belli bir anda gezegendeki en iyi kahveyi bulmak ve tüm büyüyü ortaya çıkarmak istedim” diyor. Kendini gerçek kahve kültürünün öncüsü ve keşfi olarak görüyor. “Daha önce kimsenin yapmadığı şeyleri yapmak istedim” diyor Hirte. Ve Melbourne bunun için en iyi yer.
Kahve severler için, Avustralya Victoria eyaletindeki metropol, Kopenhag, Tokyo ve San Francisco ile birlikte dünyanın en yenilikçilerinden biridir. Avustralya Sydney şehri son zamanlarda şehri geçse bile. Şu anda neyin sıcak olduğunu bilmek istiyorsanız, Melbourne'a gitmelisiniz. Dünyanın her yerinden baristalar (kahve profesyonelleri), keyifli, bilinçli ve bölgesel gıdalara adanmış yavaş yiyecek hareketinin bazı öncüleriyle çalışmak için Yarra Nehri'ndeki hareketli şehre hac yapıyor. Shepherd bunlardan biri.
2015 yılında Teyze'nin Peg Café'sini açtı. Café adı tam olarak tanımlamasa da. Teyze'nin PEG'si – Shepherd'ın İskoç Büyükannesi'nden adlandırılır – daha çok bir Winemaker'ınki gibi farklı çeşitleri ve vintageleri tadabileceğiniz bir kahve barıdır. “Charlie ve çikolata fabrikasını düşünün, ama kahve için,” dedi Hirte bir zamanlar Barista dergisine.
Teyze Peg deposunda özel kahveler. (Kaynak: T-online için Christoph Cöln)
Teyze'nin PEG'si Melbourne'daki tek premium kafeden uzaktır. Şehir iyi kahve barları ve kavurucularla patlıyor. Carlton'daki yedi tohum önemli olaylardan biridir. Hirte gibi, sahibi Mark Dundon da dünyanın en etkili kahve uzmanlarından biri olarak kabul edilir. Fütüristik duyusal laboratuvar, tezgah kahve kavurma ve endüstri fasulyesi de görülmeye değer.
Belki Collingwood Bölgesi'ndeki bar, kaliteli sakalı ve güneş tabaklanmış yüzü olan bir alpin çiftçisine benzeyen 44 yaşındaki, iyi yemek, yani lüks mutfağın çok kendi versiyonudur. “Teyze Peg” de süt yok ve kesinlikle şeker yok. Ancak yıkanmış veya yıkanmamış kahve çekirdekleri, tek üzüm bağlarından veya cuvees'ten gelen kahveler, sıcak veya soğuk çıkarılmış. Burada önemli olan tek şey gerçek tadı – ve ezici bir aroma zenginliğine sahip olabilir.
Sadece 12 koltuklu ahşap barda, ziyaretçiler rahat bir laboratuvarda gibi hissediyorlar. Baristalar, dövmeli üst kolları ortaya çıkaran renkli hoodies, kefal saç stilleri ve kolsuz tişört giyiyor. Sabırlı ve muazzam bir uzmanlıkla konuklara menüyü açıklarlar, farklı işlem ve hazırlık yöntemlerinin ne olduğunu açıklarlar ve en sevdikleri çeşitler hakkında tutkuyla konuşurlar. Hip-hop müziği arka planda bir plak çalar üzerinde oynar.
Melbourne'un kahve çubuklarının tozlu kahve evleriyle çok fazla ortak noktası yoktur. Buradaki kahve yeni bir seviyeye ulaşıyor. Bazı uzmanlar bunu dünyanın en iyisi olarak görüyor.
Melbourne'un merkezindeki yoğun bir caddede eski bir deponun sade cephesinin arkasında, iki erkek ve iki kadın yudumlarken yüksek tavanlı bir odada duruyor. Önündeki masada gözlük ve kase sıraları, çok sayıda kaşık ve etrafına dağılmış ölçüm aletleri, dizüstü bilgisayarlar ve not defterleri var. Buhar gözlüklerden dökülüyor. Kadınlar ve erkekler gözlükleri sarsıntılı hareketlerle dikkatlice karıştırıyor. Her zaman ileri geri ve sadece bir koyu kahverengi toz tabakasının yerleştiği içeceğin yüzeyinde.
Burada konsantre bir sekansta olan şey çukurluk denir. Dördü şu anda sudan sonra dünyanın en popüler ikinci içeceğinden farklı örnekleri deniyor: kahve. İnce şarapların tadına benzer şekilde, gururlu Mary Roastery'nin erkekleri ve kadınları önündeki gözlüklerin içeriğini yudumlar ve gargaralar.
Prosedür sabit parametreleri takip eder. Kavanozlar genellikle 150 mililitre ile dökülen, ancak 200 mililitreden fazla su ile dökülen 8 ila 10 gram öğütülmüş fasulye içerir. Tabii ki belirli bir sertlik seviyesini aşmaması gereken su, 93 ila 95 derece sıcaklığa sahip olana kadar üç ila en fazla dört dakika ısıtılır.
Uzmanlar, kahvenin duyusal niteliklerini keşfetmek için çok çaba sarf ediyorlar. Her fasulye, her kızartma tadı ve tutarlı kalite sağlamak için tekrar tekrar denenmelidir. Kahve, dünyanın en karmaşık içeceklerinden biridir. Gururlu Mary patronu Nolan Hirte, ne kadar karmaşık olduğunu göstermek için bir örnek kullanıyor: “Şarap 220'ye kadar farklı kimyasal bileşene sahiptir. Kahvenin 800'den fazla var” diye açıklıyor. Ve Teyze'nin Peg'i, Roastery's Chic Coffee Bar'da, gerçekten iyi bir kahvenin tadını çıkarırken ortaya çıkabilecek tüm aromaları ve notları, dokuları ve hisleri ortaya çıkarma görevini haline getirdiler.
McDonald's'tan biraz farklı. Melbourne'un kahve çubukları popüler içeceği yeni bir seviyeye taşıyor. (Kaynak: T-online için Christoph Cöln)
Hirte, “Belli bir anda gezegendeki en iyi kahveyi bulmak ve tüm büyüyü ortaya çıkarmak istedim” diyor. Kendini gerçek kahve kültürünün öncüsü ve keşfi olarak görüyor. “Daha önce kimsenin yapmadığı şeyleri yapmak istedim” diyor Hirte. Ve Melbourne bunun için en iyi yer.
Kahve severler için, Avustralya Victoria eyaletindeki metropol, Kopenhag, Tokyo ve San Francisco ile birlikte dünyanın en yenilikçilerinden biridir. Avustralya Sydney şehri son zamanlarda şehri geçse bile. Şu anda neyin sıcak olduğunu bilmek istiyorsanız, Melbourne'a gitmelisiniz. Dünyanın her yerinden baristalar (kahve profesyonelleri), keyifli, bilinçli ve bölgesel gıdalara adanmış yavaş yiyecek hareketinin bazı öncüleriyle çalışmak için Yarra Nehri'ndeki hareketli şehre hac yapıyor. Shepherd bunlardan biri.
2015 yılında Teyze'nin Peg Café'sini açtı. Café adı tam olarak tanımlamasa da. Teyze'nin PEG'si – Shepherd'ın İskoç Büyükannesi'nden adlandırılır – daha çok bir Winemaker'ınki gibi farklı çeşitleri ve vintageleri tadabileceğiniz bir kahve barıdır. “Charlie ve çikolata fabrikasını düşünün, ama kahve için,” dedi Hirte bir zamanlar Barista dergisine.
Teyze Peg deposunda özel kahveler. (Kaynak: T-online için Christoph Cöln)
Teyze'nin PEG'si Melbourne'daki tek premium kafeden uzaktır. Şehir iyi kahve barları ve kavurucularla patlıyor. Carlton'daki yedi tohum önemli olaylardan biridir. Hirte gibi, sahibi Mark Dundon da dünyanın en etkili kahve uzmanlarından biri olarak kabul edilir. Fütüristik duyusal laboratuvar, tezgah kahve kavurma ve endüstri fasulyesi de görülmeye değer.
Belki Collingwood Bölgesi'ndeki bar, kaliteli sakalı ve güneş tabaklanmış yüzü olan bir alpin çiftçisine benzeyen 44 yaşındaki, iyi yemek, yani lüks mutfağın çok kendi versiyonudur. “Teyze Peg” de süt yok ve kesinlikle şeker yok. Ancak yıkanmış veya yıkanmamış kahve çekirdekleri, tek üzüm bağlarından veya cuvees'ten gelen kahveler, sıcak veya soğuk çıkarılmış. Burada önemli olan tek şey gerçek tadı – ve ezici bir aroma zenginliğine sahip olabilir.
Sadece 12 koltuklu ahşap barda, ziyaretçiler rahat bir laboratuvarda gibi hissediyorlar. Baristalar, dövmeli üst kolları ortaya çıkaran renkli hoodies, kefal saç stilleri ve kolsuz tişört giyiyor. Sabırlı ve muazzam bir uzmanlıkla konuklara menüyü açıklarlar, farklı işlem ve hazırlık yöntemlerinin ne olduğunu açıklarlar ve en sevdikleri çeşitler hakkında tutkuyla konuşurlar. Hip-hop müziği arka planda bir plak çalar üzerinde oynar.